RABAT POWITALNY -10% z kodem NEWSLETTER10Darmowa dostawa dla zamówień od 99 PLN

Jeden, prosty i niezwykle zdrowy element porannej rutyny

Pranajama jest formą jogicznej techniki oddychania, która jest zwykle praktykowana przez ludzi w celu kontrolowania oddechu. Pomaga w oczyszczeniu umysłu i ciała. Pranajama była używana przez wielu ludzi na przestrzeni dziejów z różnych powodów.

Chociaż Kapalabhati nie jest formalną praktyką pranajamy – nie ma w niej zatrzymywania oddechu – jest ona uwzględniana w każdej dyskusji na temat jogicznych ćwiczeń oddechowych i odgrywa ważną rolę w treningu oddechu. 

W sanskrycie kapalabhati oznacza „światło czaszki”. Kapalabhati jest popularna w kulturze indyjskiej, ponieważ można ją wykonać w dowolnym miejscu bez żadnego sprzętu. Ponadto można to zrobić w pozycji stojącej lub siedzącej, co czyni ją idealną dla osób, które dysponują ograniczonym czasem w ciągu dnia, a więc dla większości z nas.

Kapalabhati jest często wykonywana zaraz po przebudzeniu, przed śniadaniem i jest to świetny sposób na rozpoczęcie dnia. Stwierdzono, że ta technika oddychania pomaga regulować tętno i zwiększa zaopatrzenie mózgu w tlen. Działa również  anksjolitycznie (zmniejsza poziom lęku/niepokoju), indukuje pozytywny nastrój i może pomóc w bezsenności. 
Mówi się, że jest to jeden z najskuteczniejszych i najbezpieczniejszych sposobów oddychania. Oddychanie w ten sposób może pomóc w oczyszczeniu dróg oddechowych, pobudzeniu metabolizmu i zmniejszeniu poziomu stresu. 
Przyjrzyjmy się tej technice nieco bliżej.

Korzyści z włączenia do codziennej rutyny

Kapalabhati jest najczęściej używana w praktyce jogi lub medytacji. Można ja również wykorzystać w ramach codziennej rutyny treningowej. Oto niektóre z korzyści płynących z Kapalabhati:

  • Pomaga złagodzić stany lękowe i depresję.
  • Obniża ciśnienie krwi.
  • Zwalcza bezsenność.
  • Poprawia trawienie
  • Reguluje tętno i ciśnienie krwi
  • Zwiększa metabolizm
  • Zmniejsza stres i niepokój
  • Promuje optymalne samopoczucie

Korzyści płynące z kapalabhati są ogromne, ale ta technika jest również świetna dla naszego ciała i umysłu. Badanie wykazało, że to ćwiczenie może być również stosowane jako lekarstwo na bóle głowy, bezsenność, zmęczenie i wyczerpanie, zgagę, przeziębienie i grypę, niestrawność lub problemy z zaparciami itp.

Znaczenie prawidłowej techniki oddychania

„Kontrola oddechu pranajama to radosna piosenka, która koi, oczyszcza, energetyzuje i harmonizuje nasze ciało, umysł i duszę, aby stworzyć wewnętrzne uzdrowienie. Więc ćwicz śpiewanie pieśni pranajamy”.-Debasish Mrdha
Wiele osób słyszało o znaczeniu właściwych technik oddychania, ale niewiele wie, jak robić to prawidłowo. Właściwa technika oddychania jest ważną częścią treningu fizycznego i ćwiczeń umysłowych, które pomagają zachować koncentrację podczas trudnych zadań, takich jak medytacja czy joga.
Aby zachować zdrowie, ważne jest, abyśmy przestrzegali odpowiednich technik oddychania, które powinny obejmować głęboki wdech przy jednoczesnym rozszerzaniu brzucha i powolny wydech przy jednoczesnym napinaniu mięśni brzucha.

Kapalabhati pomaga wewnętrznie oczyścić ciało, jednocześnie utrzymując umysł w stanie spokoju i skupienia. Jest używana od wieków w Indiach jako część tradycyjnych praktyk. W rzeczywistości jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na uspokojenie i skupienie umysłu. Pomaga również w detoksykacji organizmu i promuje zdrowy układ oddechowy.

Jak wykonać Kapalabhati

  1. Rozpocznij w pozycji siedzącej ze skrzyżowanymi nogami. Upewnij się, że Twój kręgosłup jest prosty (można to zrobić w dowolnym miejscu bez żadnego sprzętu. Ponadto można to zrobić w pozycji stojącej lub siedzącej, co czyni technikę idealną dla osób, które nie mają czasu na zrobienie sobie przerwy)
  2. Połóż dłonie na kolanach, dłońmi do góry.
  3. Zrób szybki pojedynczy wdech przez nos, czując rozszerzanie się brzucha
  4. Bez zatrzymywania się, wydychaj mocno przez nos, jednocześnie napinając mięśnie brzucha. Utrzymuj równe wdechy i wydechy.
  5. Powtarzaj, aż poczujesz się komfortowo
  6. Kontynuuj rytm, biernie wdech i silny wydech. Powtórz kilka razy, aby ćwiczyć.
  7. Teraz przyspiesz wdechy i wydechy. Twoje wydechy powinny być mocne i głośne.
  8. Powtarzaj przez 60 sekund.
  9. Możesz to robić przez dłuższy czas, gdy opanujesz powyższe kroki.

Włącz tę praktykę oddechową do swojego porannego rytuału zaraz po przebudzeniu, przed zjedzeniem pożywnego śniadania, dodaj 0,5 ml olejku konopnego premium Essenz zaraz po śniadaniu i rozkoszuj się niesamowitym dniem!

Koszyk

All available stock is in the cart

Twój koszyk jest pusty